-
مدیریت عملکردهای استراتژیک - بررسی عوامل موثر بر اثربخشی ارتباط و رضایتمندی شغلی (ترجمه)
شنبه 20 تیر 1394 23:26
مدیریت عملکردهای استراتژیک بررسی عوامل موثر بر اثربخشی ارتباط و رضایتمندی شغلی چکیده: در مدیریت استراتژیک امروزی، هوش عاطفی درارگانهای ایران، نقش اصلی را در میان مدیران و کارمندان ایفا میکند. این مقاله برای درک بهتر از نقش های رفتار و انگیزش استراتژیکی با رابطه میان هوش عاطفی مدیران و کارمندان انجام شده تا اثربخشی...
-
کارگاه نقشه ذهن مشتری
یکشنبه 14 تیر 1394 21:41
کارگاه نقشه ذهن مشتری در درس استراتژی بازاریابی در دومین کارگاه به اجرای رویکرد نقشه ذهن مشتری یا روش Laddering پرداختیم. در این روش یک موضوع (محصول) را که در مورد آن قصد جمع آوری اطلاعات داریم از طریق مصاحبه عمیق مورد ارزیابی قرار می دهیم و انگیزه اصلی افراد را از انتخاب خدمات(محصول) مورد نظر کشف می کنیم. برای اجرای...
-
شب قدر
یکشنبه 14 تیر 1394 18:01
شب قدر شب قدر یعنی چه؟ مراد از قدر، تقدیر و اندازه گیرى است و شب قدر شب اندازه گیرى است و خداوند متعال در شب قدر حوادث یک سال را تقدیر می کند و زندگى، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسانها و امورى ازاین قبیل را دراین شب مقدر می گرداند. شب قدر کدام شب است؟ در قرآن کریم آیه اى که به صراحت بیان کند شب قدر چه شبى است...
-
مدل نیروهای پنج گانه پورتر
شنبه 6 تیر 1394 20:32
مدل نیروهای پنج گانه پورتر "Porter five forces analysis" تجزیه و تحلیل رقابت: الگوی مبتنی بر پنج نیروی پورتر مایکل پورتر این پنج عامل را در تجزیه و تحلیل صنعت لازم میداند. تاثیر و تاثر این پنج عامل بر روی یکدیگر ماهیت و یا شدت رقابت در صنعت را مشخص مینماید. این قدرت جمعی نیروها استکه ظرفیت سودآورینهایی...
-
ماتریس BCG گروه مشاوران بوستون
جمعه 5 تیر 1394 12:02
ماتریس BCG گروه مشاوران بوستون ماتریس BCG که توسط گروه مشاوران بوستون ( Boston Consulting Group ) در اوایل دهه 70 میلادی طراحی و معرفی شده است؛ امروز تبدیل به شناخته شده ترین روش برای ارزیابی سبد محصولات یک شرکت است. روشی که می تواند ضمن تعیین جایگاه یک محصول در چرخه ی عمر آن اقدامات لازم برای بهبود شرایط را تجویز...
-
مقاله تحلیل استراتژی سازمانی شرکت ایران پترول
یکشنبه 31 خرداد 1394 17:59
مقاله تحلیل استراتژی سازمانی شرکت ایران پترول چکیده : شناخت و به کارگیری عوامل افزایش دهنده بهره وری از جمله اولویت های اصلی هر سازمان می باشد. یکی از این اولویت ها توجه به توسعه و سازماندهی نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه سازمان و عامل ایجاد مزیت رقابتی می باشد. هدف این پژوهش مطالعه و بررسی عوامل تاثیرگذار بر...
-
تکالیف درس استراتژی بازاریابی 8/7
پنجشنبه 28 خرداد 1394 20:04
تکالیف درس استراتژی بازاریابی 8/7 تکلیف 7: الف) برمبنای تجزیه و تحلیل SWOT شرکت خود را ارزیابی نمائید . ب) راهبردهای عمومی سه گانه پورتر را در رابطه با مجموعه خود بنویسید و برای هر کدام راه های دستیابی به راهبرد ، مزایا و مشکلات احتمالی را بنویسید . پاسخ 7 : شرکت ایران پترول در وبلاگ بصورت کامل بررسی شده است و نتایج...
-
تکالیف درس استراتژی بازاریابی 6/5/4/3
پنجشنبه 28 خرداد 1394 16:15
تکالیف درس استراتژی بازاریابی 6/5/4/3 تکلیف 3: سطوح استراتژی که در سازمان شما موجود است را تقسیم بندی کرده و نوع آنها و 5 عامل ذکر شده را بررسی کنید. پاسخ 3: استراتژی با ثبات بر شرکت حاکم است و در وضعیت مناسبی به سر می برد. موضاعات تاثیرگذار محیط در مبحث مربوطه مورد بررسی خواهد گرفت. از لحاظ نقدینگی نیز وضعیت خوبی...
-
ماه مبارک رمضان
چهارشنبه 27 خرداد 1394 23:28
«شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی لناس و بینات من الهدی و الفرقان…» خدا را بی نهایت شاکریم که از خزانه ی موهبت و الطاف بی کران خود بر ما منت نهاد تا دگرباره بتوانیم این ماه پر برکت و پر فضیلت را درک نماییم؛ ماهی که خداوند متعال در شأن آن می فرماید: «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی لناس و بینات من الهدی و...
-
ماتریس SWOT
چهارشنبه 27 خرداد 1394 20:56
ماتریس SWOT ماتریس تهدیدات، فرصت ها، نقاط قوت و نقاط ضعف استراتژی را می توان مقایسه ای دانست که سازمان بین مهارت ها و منابع داخلی و فرصت ها و ریسک ها می نماید. این تکنیک نیز بر اساس اطلاعاتی که از ارزیابی عوامل درونی و بیرونی بدست آمده بنا می شود و فرصت ها و تهدیدات بیرونی را با نقاط قوت و ضعف داخلی مقایسه می کند تا...
-
روش مصاحبه عمیق
چهارشنبه 27 خرداد 1394 16:12
روش مصاحبه عمیق مصاحبه عمیق: در این نوع از مصاحبه، رویکرد پژوهشگر می تواند کمابیش هدایت کننده می باشد اما به هر شکل اوست که موضوع مورد مصاحبه عمیق را پیشنهاد می کند. پژوهشگر آزادی کاملی در اداره مصاحبه دارد همان طور که مصاحبه شونده نیز در پاسخ هایش از آزادی کامل برخوردار است. در این مورد انجام تعدادی مصاحبه مفید به...
-
مدیریت ارتباط با مشتری و چهار عنصر بازاریابی
جمعه 22 خرداد 1394 17:32
مدیریت ارتباط با مشتری و چهار عنصر بازاریابی CRM and 4P’s of Marketing چکیده: مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در یک دوره ی متوالی زمانی از آغاز پیدایش تا کنون گسترش پیدا کرده است،که ما را به سوی اصلاح عملکرد تجاری هدایت می کند.در دنیای تجاری به شدت رقابتی امروز، مدیریت ارتباط با مشتری می تواند بعنوان راه حل نهایی هم برای...
-
چرخه دمینگ
دوشنبه 18 خرداد 1394 22:13
چرخه دمینگ دکتر ویلیام ادواردز دمینگ نخستین آغازگر جدی و نظریه پرداز مدیریت نوین جهان بر اساس مشارکت تمامی کارکنان ،مدیران و مشتریان یک سازمان است که با مکتب جدید خود تحولی شگرف پدید آورده است . مشارکت و همکاری وی با مدیران ژاپنی در توفیق آنها برای تولید یک کیفیت غبطهآور ، مورد تأیید و...
-
تکالیف درس استراتژی بازاریابی 2/1
یکشنبه 17 خرداد 1394 04:12
تکالیف درس استراتژی بازاریابی 2/1 تکلیف 1: دوره حیات سازمانی را که در آن فعالیت دارید، تعیین کنید. دو یا سه عامل دیگر مطرح در مورد سازمان خود را بیان کنید. پاسخ 1: این شرکت از بلوغ رد شده است و به سطح ایده آل رسیده و در حال گسترش است. شرکت ملی نفت ایران تکلیف 2: استراتژی سازمان شما توسط چه کسی تعیین می شود و این...
-
روش دلفی
شنبه 16 خرداد 1394 23:36
روش دلفی بکارگیری روش دلفی عمدتاً با هدف کشف ایدههای نوآورانه و قابل اطمینان و یا تهیه اطلاعاتی مناسب به منظور تصمیم گیری است. روش دلفی فرایندی ساختار یافته برای جمع آوری و طبقه بندی دانش موجود در نزد گروهی از کارشناسان و خبرگان است که از طریق توزیع پرسشنامههایی در بین این افراد و بازخورد کنترل شده پاسخها و نظرات...
-
چرخه عمر پنج مرحله ای سازمان
جمعه 15 خرداد 1394 18:36
چرخه عمر سازمان: پژوهشگران سازمانی یک چرخه عمر را برای سازمان پیشنهاد داده اند که از مرحله تولد تا مرگ گسترش یافته است.مدلهای کوناکون بسیاری کخه مورد مقیاس منطقی قرار گرفته اند، مراحل این چرخه را از ۳ تا ۱۰ مرحله درجه بندی کرده اند.این مقاله یک مدل ۵ مرحله ای را پیشنهاد میدهد و آن را به صورت تجربی می آزماید تا هر...
-
تفکر استراتژیک
جمعه 15 خرداد 1394 14:08
تفکر استراتژیک: تفکر استراتژیک بر پیدا کردن و گسترش فرصت های ویژه ای می باشد که ارزش را به وسیله ایجاد گفت و گوهای محرک و مفید در میان افرادی که مسیر سازمان را مشخص کرده و در آن نقش دارند ایجاد می کنند.ورودی یک برنامه ریزی استراتژیک یک تفکر استراتژیک است که فرصت های بالقوه برای ایجاد ارزش را مشخص کرده و پیش فرض ها در...
-
آشنایی با رشته های مدیریت اجرایی و MBA
پنجشنبه 14 خرداد 1394 23:59
آشنایی با رشته های مدیریت اجرایی و MBA تجارب موجود در فرآیند توسعه اقتصادی در کشورهای توسعهیافته و نوپای صنعتی نشان میدهد که توان مدیریت یکی از اهرمهای قوی و محرکهای اصلی توسعه است[2]. توسعه کشور و ارتقاء استاندارد زندگی در آن مستلزم بهبود و ارتقاء مدیریت در سازمانهای اقتصادی و اجتماعی است. با بهبود مدیریت است...
-
روش، تکنیک یا نمودار استخوان ماهی - Fish Bone Diagram
پنجشنبه 14 خرداد 1394 22:25
نمودار استخوان ماهی روش، تکنیک یا نمودار استخوان ماهی (Fish bone Diagram) به نام های متعددی شناخته شده است از قبیل نمودار ایشیکاوا، نمودار علت و معلولی، استخوان ماهی، اسکلت ماهی و چند نام دیگر . این تکنیک توسط پرفسور ایشیکاوای ژاپنی از دانشگاه توکیو ابداع و طراحی شده و به مرور جایگاه خاصی در بین مدیران و اهالی تفکر...
-
طوفان فکری
پنجشنبه 14 خرداد 1394 16:11
طوفان فکری بسیاری از سازمانها با اجرای نوعی از نظام پیشنهادها تلاش می کنند تا اعضایشان را برای ارائه طرحها و پیشنهادهای بهتر ترغیب کنند. این طرحها و نظرات معمولا در کمیته های رسیدگی به پیشنهادها مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرند. سپس با انتخاب پیشنهادهای مناسب آنها را مورد تشویق قرار می دهند و بعضا آنها را اجرا می...
-
کارگاه بسیج اندیشه ها
پنجشنبه 14 خرداد 1394 13:12
کارگاه بسیج اندیشه ها بسیج اندیشه ها چگونه نظرات و پیشنهادات گروهی خاص را در مورد مشکلی خاص استخراج کنیم؟ بسیج اندیشه ها روشی کاملاً نظام مند و جمعی است که با استفاده از طوفان مغزی یا Brain Storming ابتدا مسئله یابی کرده و سپس برای مسأله مورد نظر راه حل می یابد. این روش با استخراج نظرات و اندیشه ها را از لایه های...